طنز، زبان زیبا شیوا و جذبکننده دارد
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۸۱۵۲۲
حسین دژاکام در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره جزئیات نمایش «پنجرهای رو به آسمان»، گفت: این نمایشنامه را حدود ۵ سال قبل نوشتم ولی به اتمام نرساندم برای تکمیل آن همواره برنامهها را از رادیو و تلویزیون گوش میکردم و سعی میکردم تا چیزی دستگیرم شود اما اینگونه نشد.
وی افزود: این نمایشنامه تقریبا چند سالی جلوی دستم نبود تا اینکه چند وقت پیش یادداشتهای گذشته را مرور میکردم و به این نوشتهها برخوردم و دوباره شروع به بازنویسی کردم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
این تهیه کننده تئاتر با بیان اینکه این نمایشنامه را بهصورت طنز نوشتم زیرا که اعتقاد دارم اگر موضوعات بهصورت فرمولهای ریاضی و سخت و پیچیده باشد همه درک نمیکنند و حتی حوصله گوش کردن به آنها را ندارند، گفت: اما معتقدم اگر صحبتها بهصورت یک بازی و قصه دربیاید و سرگرمکننده باشد همه میپذیرند و یا افراد بیشتری آن را قبول میکنند.
دژاکام با تاکید بر اینکه طنز زبان زیبا و شیوایی است که قصه را شیرین میکند، افزود: اگر میخواستم این نمایشنامه را بهصورت جدی بنویسم فکر میکنم که استقبالی نمیشد و کسی حوصله خواندن آن را نداشت و بازهم کاری میشد مثل کارهای سابق.
وی با اشاره به اینکه این نمایش دو پیام دارد، توضیح داد: نخست اینکه ما باید مطالب را به زبان ساده بیان کنیم، به قول یکی از فیزیکدانها اگر ما خودمان مطالب را فهمیده باشیم میتوانیم آن را برای مادربزرگ ۸۰ ساله خودمان هم بگوییم و او هم قضیه را بفهمد و پیام دیگر اینکه عرفان و فلسفه برای به روزی و بهتر زندگی کردن انسان مطرحشده و فقط برای کتابخوانها مطرح نشده است.
تهیهکننده نمایش «پنجرهای رو به آسمان»، گفت: تئاتر نیز باید برای مردم نوشته شود. گاهی اوقات ما تئاتر را برای همکارانمان مینویسیم. بنابراین فکر میکنم که هر کس که میخواهد یک نمایش را بنویسد و روی صحنه ببرد اولین کسانی که در ذهنش میآیند منتقدان هستند و اینکه ازنظر همکاران قابل انتقاد هست یا نیست و همگام با استانداردهای جهانی و سبکهای خاص باشد.
وی افزود: وقتی از من میپرسند که نمایش شما بر طبق کدام سبک است می گویم که سبک ندارم؛ اینهمه کار در ژانرهای مختلف کار شده است بگذار یک کار هم بدون سبک باشد.
دژاکام گفت: در حقیقت من نمایشنامهنویس یا قصهنویس نیستم، میخواهم یک مطلبی را بیان کنم. برای بیان مطلب یا زبان شعر و یا زبان نمایشنامه نیاز است؛ زبان شعر من خیلی قوی نیست اما از عهده نوشتن نمایشنامه برمیآیم. باید کاری بشود که تئاترها بیننده داشته باشند.
این بازیگر و نویسنده ادامه داد: وقتی به سایت فروش بلیت نگاه کردم که در طی سه روز چقدر بلیتهای نمایش ما به فروش رفته است، به میزان فروش نمایشهای دیگر هم نگاه کردم که ببینم چه خبر است و دیدم که از ۱۰۰ صندلی تعداد بسیار محدودی را خریدهاند.
وی افزود: این همه دانشجویان تئاتر زحمت میکشند اما سالنها پر نیست، باید سالنها پر باشد. دلیل دیگر کار من سرگرمی بچههای کنگره است، آنها باید آموزش ببینند، سینما بروند، با اعضای خانواده و یا با هم لژیونیهایشان تئاتر بروند و استفاده کنند.
نویسنده نمایش «پنجرهای رو به آسمان»، با انتقاد از اینکه مردم نه به سینما میروند و نه به تماشای تئاتر میروند، خانه نشستهاند و کانال بیگانه و ... را دنبال می کنند، گفت: بروید سینما و گردش و تئاتر؛ بچههای کنگره باید یاد بگیرند. همانطور که بچهها یاد گرفتند که مواد و سیگار نکشند و به کاهش وزنشان اهمیت بدهند، همانطور هم باید یاد بگیرند که به تئاتر و موزه و تفریح بپردازند.
این تهیه کننده درباره دلیل انتخاب نام «پنجرهای رو به آسمان» برای این نمایشنامه هم، گفت: دیدگاه عرفان و فلسفه، دیدگاه ماورائی است بنابراین سروکارشان با آسمان و با بُعد دیگر است. این نام را من پنج سال پیش برای این نمایشنامه انتخاب کرده بودم.
وی در ادامه همچنین درباره اینکه چرا تهیهکنندگی این نمایش را عهده گرفته، توضیح داد: تهیهکنندهای سراغ نداشتم که این کار را قبول کند و از طرفی این مسئولیت را خودم پذیرفتم که اگر کار ضرر کرد ضررش بر عهده خودم باشد و اگر منافعی داشت این منافع را صرف تحقیقات کنگره بکنم. این کار پرهزینه است و از بازیگران شناختهشدهای استفادهشده است. کسی که تهیهکننده است اختیار دست اوست و حق نظر دارد.
دژاکام همچنین درباره اینکه چرا امیر دژکام را بهعنوان کارگردان انتخابشده است، گفت: امیر دژاکام برادر من است و حتماً این قضیه در این انتخاب دخیل بوده است. او استاد دانشگاه و مدرس تئاتر است و بسیاری از هنرمندان از شاگردان ایشان هستند. توانایی او در امر کارگردانی دلیل دیگر انتخاب من بوده است. وی صاحبنام و نظر است و لازم به ذکر است که برای کارگردانی این تئاتر یک ریال پول از من نگرفتهاند.
وی درباره استفاده از بازیگران مشهور در این نمایش نیز توضیح داد: سالهاست که ما در کنگره نذری و افطاری میدهیم، من همیشه گفتهام که یا نذری ندهید یا اگر میدهید از بهترین غذاها استفاده کنید. اعضای کنگره ۶۰ وقتی وارد یک کار هنری میشود باید قوی باشد و باید از هنرمندانی که قوی و قدر هستند استفاده کنیم و به همین دلیل از افراد قدرتمندی که وقت خالی داشتند استفاده کردیم.
این تهیه کننده درباره اینکه آیا تمهیدات خاصی برای دانشجویان تئاتر یا افرادی که شرایط مالی مناسبی ندارند اندیشیدهاید، گفت: نه هیچگونه تمهیداتی قائل نشدیم و هیچگونه تخفیفی در نظر گرفته نشده است. چون این کار هزینه زیادی در برداشته است.
وی درباره اینکه چقدر از فضای نمایش، نشأت گرفته شده از تجربیات شما از زندگی در بین افراد جامعه است؟ توضیح داد: تمام این نمایش از زندگی من در بین افراد جامعه و نیز مطالعات من نشأت گرفته شده است. من مطالعات زیادی در زمینه عرفان و فلسفه داشتهام.
دژاکام در پاسخ به اینکه چنین داستانهایی که جنبه رئالیستی دارند در بستر خطی روایت میشوند اما شما به سراغ روایت غیرخطی و تلفیق دو سبک رئال و سورئال رفتهاید. دلیل این رویکردتان چه بوده است؟ گفت: من همان سبکی را که در ذهن داشتم پیاده کردهام. در کتاب ادموند و هلیا هم به همین شکل عمل کردهام. به امیر دژاکام هم گفتم که سبکهای خودت را کنار بگذار و گفتم که اینهمه کار کردهای با سبک و یک کار هم میکنیم بی سبک.
وی افزود: یکتکهاش رئال است، یکتکهاش سورئال است و یکتکهاش سیاهبازی است و همهچیز درهمتنیده شده است. مهم این است که ما با مخاطب رابطه برقرار کنیم و پیاممان را به مخاطب برسانیم. اگر در همین راستا ده سبک هم باهم تلفیق شد هیچ ایرادی ندارد.
این تهیه کننده تئاتر خاطرنشان کرد: مسئلهای که ما با آن خیلی مواجه هستیم این است که باید اجتماعی تر بشویم و سبکهای زندگیمان را تغییر بدهیم. آخرین نامهای که من از دوستم ویلیام داشتم برایم خیلی جالب بود؛ او برای من نوشت که در این سه چهار ماه پاییز و زمستان برنامهریزی کردهام تا ده تئاتر را ببینم. آنجا زندگی مردم این است که تئاتر و کنسرتهای بزرگ موسیقی را ببینند، فیلمهای خوب را در سالنهای سینما ببینند، به گردش بروند و شام را بیرون بخورند، مهم نیست که شما چقدر پول دارید، میتوانید یک ساندویچ کوچک بخورید یا بروید دو سیخ کباب بخورید.
نمایش «پنجرهای رو به آسمان» به کارگردانی امیر دژاکام قرار است از ۴ آذر ماه اجرای عمومی خود را در تماشاخانه سپند آغاز کند.
در خلاصه داستان نمایش آمده است: دو دقیقه مانده است به شروع یک برنامه زنده اما استاد فلسفه مهمان و مجری برنامه نیامده اند... .
بهرام ابراهیمی، شهره سلطانی، امیر کربلایی زاده، عمار تفتی، حسین شهبازی، ابوالفضل جمشیدی بازیگران این اثر نمایشی هستند.
برچسبها تئاتر نمایش امیر دژاکام پنجرهای رو به آسمانمنبع: ایرنا
کلیدواژه: تئاتر نمایش امیر دژاکام پنجره ای رو به آسمان تئاتر نمایش امیر دژاکام پنجره ای رو به آسمان
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۱۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
از رکوردها تا یک تفاهمنامه تئاتری و...
رکوردهای از فروش سینماها، پیش فروش اجرای خرداد ماه صابر ابر، اتاق فرار پرمخاطب در هنر و تجربه، یک تفاهم نامه همکاری تئاتریها با ارتش و... از جمله خبرهای دریافتی سینما و تئاتر است.
فروش سینمای ایران از اول تا هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ به بیش از ۴۴ میلیارد و ۷۸۳ میلیون تومان رسید و سینمای ایران در هفتهای که گذشت رکورد تازهای به ثبت رساند.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی موسسه سینماشهر، روزهای پنجشنبه، ششم اردیبهشت با فروش بیش از ۱۱ میلیارد تومان و جمعه هفتم اردیبهشت با فروش بیش از ۱۳ میلیارد تومان، پرفروشترین روزهای سینمایی هفته گذشته بودند که این ارقام خبر از ثبت رکوردی تازه برای فروش روزانه سینمای ایران میدهند.
همچنین سهشنبه چهارم اردیبهشت با ۱۹۰ هزار و ۶۰۸ نفر، بیشترین تعداد بیننده هفته گذشته را داشت.
فیلمهای سینمایی «مست عشق» با فروش بیش از ۱۵ میلیارد و ۲۸۲ میلیون تومان، «تمساح خونی» با فروش بیش از ۱۱ میلیارد و ۵۵۲ میلیون تومان، «سال گربه» با فروش بیش از ۹ میلیارد و ۴۲۴ میلیون تومان، «بیبدن» با فروش بیش از ۴ میلیارد و ۹۲۷ میلیون تومان، «آسمان غرب» با فروش بیش از ۱ میلیارد و ۵۰۲ میلیون تومان و «ایلیا جستجوی قهرمان» با فروش بیش از یک میلیارد و ۴۲ میلیون تومان به ترتیب، فروشهای میلیاردی و رتبههای اول تا ششم جدول فروش هفته گذشته را به خود اختصاص دادند.
فیلم های سینمایی «آپاراتچی» با فروش بیش از۴۹۵ میلیون تومان، «نوروز» با فروش بیش از۳۳۱ میلیون تومان، «پرویزخان» با فروش بیش از ۸۶ میلیون تومان و «روشن» با فروش بیش از۵ میلیون تومان در رتبههای هفتم تا دهم جدول فروش هفته اول اردیبهشت قرار گرفتند.
پیشفروش بلیت اجراهای ماه خرداد نمایش «امشب به صرف بورش و خون» به کارگردانی صابر ابر آغاز شد.
نمایش «امشب به صرف بورش و خون» نوشته مهدی یزدانیخرم و کار صابر ابر از ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ در بلکباکس پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب روی صحنه رفته است.
با پایان بلیت اجراهای ماه اردیبهشت «امشب به صرف بورش و خون»، پیشفروش بلیت ۲۰ اجرای این نمایش در ماه خرداد، از طریق سایت تیوال آغاز شد.
دانشجویان رشتههای مختلف میتوانند در «یکشنبههای دانشجویی» با تخفیف به تماشای این اثر نمایشی بنشینند.
صابر ابر این مونولوگ را که بر اساس رمان «نازنین» فئودور داستایوفسکی و ترجمه یلدا بیدختی شکل گرفته است، در کنار فاطمه نقوی به صحنه میبرد.
دیگر عوامل نمایش «امشب به صرف بورش و خون» عبارتند از: مجری طرح: امیرسپهر تقیلو، طراح صحنه: صابر ابر، طراح لباس: ندا نصر، طراح گرافیک: فرهاد فزونی، طراح نور: نیلوفر نقیب ساداتی، محمدرضا رحمتی، طراح گریم: لعیا خرامان، طراح صدا: عرشیا باقری، مشاور رسانهای: فریبرز دارایی، تبلیغات: استودیو این/جا، تبلیغات مجازی: آریان امیرخان (قیلم نیوز)، دستیار کارگردان: جواد باقری، گروه کارگردانی: الهام میرشفیعی، نیما سکوت، دستیار تهیه و تولید: محمدامین ساکی.
پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر میآید
نمایش «بیرون پشت در» به نویسندگی محمد رحمانیانثابت و کارگردانی پرهام خاکزاد با تهیهکنندگی سجاد افشاریان، روزهای پایانی اردیبهشت ۱۴۰۳ در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.
این نمایش در بخش دانشجویی چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر حضور داشت و جایزه ویژه هئیت داوران و تندیس بازیگری مرد را دریافت کرد.
«بیرون پشت در» در اولین جشنواره تئاتر «همآغاز» بهعنوان بهترین اثر از نگاه مردم و مخاطبان معرفی شد.
خاکزاد پیش از این در نمایشهای «بک تو بلک»، «تنهایی و تنهایی وطنهایی»، «هرکسی یا روز میمیرد یا شب، من شبانه روز»، «خواب کشی»، «مختلفیم» و… نیز حضور داشته است.
اطلاعات بیشتر و بلیتفروشی نمایش «بیرون پشت در» بهزودی اعلام میشود.
«اتاق فرار» پرمخاطبترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه» شد
بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» پرمخاطبترین بسته فیلم کوتاه «گروه سینمایی هنر و تجربه» شد.
بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» مورد استقبال مخاطبان، هنرمندان و چهرههای فرهنگی قرار گرفت و توانست عنوان پرمخاطبترین بسته فیلم کوتاه را در میان ۱۰ بسته اکران شده در هنر و تجربه را از آن خود کند.
بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» که شامل ۵ فیلم کوتاه «مورس» ساخته روناک جعفری، «اسپاسم» ساخته صحرا اسدالهی، «نفس نکش» ساخته میلاد نسیم سبحان، «رویای نیمهجان» ساخته آرمین اعتمادی و «گوشت تلخ» ساخته فرید حاجی است.
در گروه سینمایی هنر و تجربه (از سال ۹۸ تاکنون) بسته ۵ فیلم کوتاه «یلدای کوتاه»، بسته ۶ فیلم کوتاه «۱۰۸ دقیقه در یک قرن»، بسته ۶ فیلم کوتاه «بازگشت کوتاه»، بسته ۵ فیلم کوتاه «وضعیت قرمز»، بسته ۵ فیلم کوتاه «پنجِ گان کوتاه»، بسته ۵ فیلم کوتاه «یک سانس؛ چند رویا»، بسته ۵ فیلم کوتاه «ژانر وحشت» و بسته ۶ فیلم کوتاه «ژنریک؛ شش فیلم شش نگاه» پیش از این اکران شده بود.
گروه سینمایی هنر و تجربه به پیشنهاد و استقبال فیلمسازان جوان حوزه فیلم کوتاه از سال گذشته تاکنون اکران ۲۱ فیلم کوتاه را در کارنامه خود ثبت کرده است.
بلیتفروشی بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» در سامانههای بلیتفروشی سینماتیکت، ایران تیک، آی تیکت و گیشه هفت همچنان ادامه دارد.
نمایش و نقد "آسمان غرب" در فرهنگسرای ارسباران
فیلم سینمایی «آسمان غرب» به کارگردانی محمد عسگری یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از آن نقد و بررسی میشود.
فیلم سینمایی «آسمان غرب» ساختهی محمد عسگری یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۸ در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از آن با حضور محمد عسگری نویسنده و کارگردان، میثم مولائی تدوین، کورش جاهد کارشناس مجری و جمعی دیگر از عوامل فیلم نقد و بررسی میشود.
این فیلم با نگاهی متفاوت، رشادت، غیرت و میهندوستی خلبان شهید علیاکبر شیرودی و دیگر همرزمانش را در روزهای آغازین جنگ به تصویر میکشد.
میلاد کیمرام (در نقش شهید شیرودی)، امیر حسین آرمان (در نقش شهید ادیبان)، نادر فلاح، آرمین رحیمیان، کریم امینی، روح الله زمانی، محمد رضا صولتی، پیام اینالوئی، احسان عباسی، صفر محمدی، احسان صاحب الزمانی، یوسف فروتن، راهله لطفی، پرهام غلاملو، سمیه مهری، نیوشا علیپور و باحضور افتخاری تورج الوند و نسیم ادبی بازیگران فیلم سینمایی آسمان غرب هستند.
علاقمندان برای حضور در ششصد و سیزدهمین نشست باشگاه فیلم تهران میتوانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند و یا با شمارههای ۲۰- ۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند. همچنین برای رزرو صندلی نیز میتوانند به سایت سینماتیکت مراجعه کنند.
استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینماهای تصویر شهر/ ثبت رکورد پرمخاطب ترین روز سال برای ملت و باغ کتاب
در دو روز پایانی هفته گذشته سینماهای موسسه تصویر شهر میزبان بیش از ۱۸ هزار مخاطب بود.
به گزارش روابط عمومی موسسه تصویر شهر، با اضافه شدن فیلم «مست عشق» به چرخه اکران، سینماهای این موسسه در دو روز پایانی هفته گذشته ۱۸ هزار مخاطب را جلب کردند که در روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه سینماهای ملت و باغ کتاب رکورد پرمخاطب ترین روز سال را برای خود ثبت کردند.
«پردیس سینما گالری ملت» با ۴۳ درصد ضریب اشغال صندلی که قریب به ۷ هزار مخاطب را به خود اختصاص داده است، بیشترین آمار استقبال آن مربوط به فیلمهای «مست عشق»، «تمساح خونی»، «بی بدن» بوده است.
«پردیس سینمایی باغ کتاب» که از بهمن ماه سال گذشته پس از چهار سال وقفه، دوباره فعالیت خود را آغاز کرده است، در دو روز پایانی هفته گذشته با نزدیک به ۵ هزار مخاطب، بیشترین سهم از فروش فیلم «مست عشق» را داشته است.
«پردیس سینمایی راگا» نیز از پرمخاطبترین سینماهای جنوب شهر تهران، با یک سالن مدرن و دو سالن ممتاز، در این دو روز با بیش از ۵۰ درصد ضریب اشغال صندلی، بیش از ۳ هزار نفر را به سینما کشانده است.
در پردیسهای سینمایی «تماشا» و «رازی» نیز «مست عشق»، «تمساح خونی»، «سال گربه» و «بی بدن» پرمخاطبترینهای این دو سینما بوده اند و هر کدام از سینماها به ترتیب تعداد ۱۸۰۰ و ۱۰۰۰ مخاطب را در دو روز پایانی هفته گذشته ثبت کرده اند.
موسسه تصویر شهر از موسسههای زیرمجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است که مدیریت پنج پردیس سینمایی را برعهده دارد که پردیس سینما گالری ملت با ۱۲ سالن نمایش، پردیس سینمایی باغ کتاب با ۱۱ سالن نمایش، سینماهای راگا و تماشا در منطقه شهرری و یافت آباد هر کدام با سه سالن نمایش و پردیس سینمایی رازی در میدان رازی با ۲ سالن نمایش میزبان شهروندان و علاقمندان به سینما است.
کارگاه آشناسی با عکاسی فیلم در موزه سینما
موزه سبنمای ایران کارگاه اشنایی با عکاسی در فیلم و سینما را برگزار می کند.
در ادامه برگزاری کارگاه های تخصصی در موزه سیتما، کارگاه اشنایی با عکاسی در فیلم و سینما توسط امیر عابدی عکاس شناخته شده سینما برگزار می شود.
این کارگاه سه شنبه ۱۱ اردیبهشت از ساعت ۱۵ در سالن فردوس موزه سینما برگزار می شود و علاقمندان برای ثبت نام و شرکت در این کارگاه می توانند به آدرس زیر مراجعه کنند.
clubmuseum.ir/workshops/۴۵
به شرکت کنندگان در پایان کارگاه گواهی حصور داده می شود.
امیر عابدی از سال ۱۳۶۷ به صورت جدی عکاسی را در سینما آغاز کرد و تاکنون عکاسی بیش از ده ها فیلم بلند سینمایی ، مجنوعه تلویزیونی ، تیاتر و فیلم کوتاه را انجام داده است.
وی تاکنون جوایزی همچون سیمرغ بلورین بهترین عکس فیلم از جشنواره فیلم فجر را برای عکاسی فیلم سه زن، و تندیس زرین هشتمین جشن خانه سینما برای عکاسی فیلم مزرعه پدری را بدست اورده است.
عابدی عکاسی فیلمهایی همچون: نسل سوخته، شب یلدا، چهارشنبه سوری ، آلزایمر، یک شهروند کاملا معمولی، جاده قدیم، ساکن طبقه وسط، زندان زنان، قرمز، پرواز در نهایت، سریال مدار صفر درجه و ... را بر عهده داشته است.
مدیر کل هنرهای نمایشی و معاون امور هنری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، به منظور همکاری متقابل، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
حجتالاسلام سعید نصیراسلامی؛ معاون فرهنگی و تبلیغات سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش با کاظم نظری؛ مدیر کل هنرهای نمایشی درخصوص اجرای آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر ارتش، اجرای عمومی آثار تولیدی، تولید آثار هنری مشترک و حمایت از نمایشنامههای برگزیده گفتوگو و تفاهم کردند.
در جلسهای که با حضور حجتالاسلام سعید نصیراسلامی؛ معاون فرهنگی و تبلیغات سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش، کاظم نظری؛ مدیر کل هنرهای نمایشی و سیامک موحدی؛ مدیر امور هنری سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش و شهرام نوشیر؛ مدیر کانون تئاتر دینی برگزار شد، مقرر شد آثار برگزیده سیزدهمین جشنواره تئاتر ارتش، که اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد، در جشنواره تئاتر فتح خرمشهر و جشنواره تئاتر مقاومت اجرا داشته باشند. همچنین در این جلسه قرار شد فرصتی فراهم شود تا نمایشهای خیابانی با موضوع شهدا و مضامین مرتبط، بتوانند در پادگانها و فضاهای سازمانی ارتش، روی صحنه روند.
در سومین مورد از این تفاهم، قرار شد گروههای اجرای تعزیه ارتش در فضاهای نمایشی و میادین و فضاهای روباز مختص این نوع نمایش، در ایام سوگواری اجرا داشته باشند.
همکاری دو طرف برای تولید یک اثر فاخر مشترک، نیز جزو مواردی بود که در این جلسه درباره آن گفتوگو شد و توافقاتی نیز به عمل آمد که به زودی نام نمایش و سالن اجرای آن اعلام خواهدشد.
همچنین در این جلسه درباره حمایت از نمایشنامههای برگزیده جشنواره «نسیم رحمت» با موضوع و نگاه مورد توافق دو طرف، گفتوگو شد. جشنواره «نسیم رحمت» از جمله جشنوارههای برگزارشده توسط ارتش است که امسال هنرمندان شاخص در عرصه نمایشنامهنویسی در آن شرکت خواهند کرد.
همچنین سال جاری، برای تقویت متون نمایشی و جشنواره تئاتر میثاق ۱۴، به نمایشنامهنویسان جوان و مطرح کشور نگارش ۲۸ نمایشنامه سفارش داده شده است.
درپایان این جلسه، گفتوگوهای اولیه درخصوص احیای سالنهای ارتش برای اجرای تئاتر و برگزاری کارگاههای آموزشی مشترک نیز صورت گرفت و ادامه آن برای بررسی سیستم، مشکلات و تحلیل بیشتر موضوع به جلسات آتی موکول شد.
این باکس خبری به روز رسانی میشود.